Marile companii producatoare de seminte de legume profesionale, propun tot felul de campanii noi, pentru evidentierea calitatilor unor anumite produse. Inovatia aici ajunge la un nivel foarte ridicat, iar, in cele ce urmeaza, voi incerca sa va prezint cateva idei foarte interesante de marketing, prin care acestia isi promoveaza noile produse, in cel mai inedit mod posibil.
1. Produsele Coolwrap de la Bejo Zaden
Conceptul Coolwrap propus de Bejo Zaden vizeaza varza, si, mai exact, varza Gunma F1. Practic, cei de la Bejo au reusti sa obtina un hibrid de varza foarte aerist, cu frunze foarte subtiri, ce se preteaza excelent la rulouri. Cei de afara il folosesc in sushi sau alte preparate de gen. In Romania, conceptul Coolwrap este eficient la sarmale. Nu degeaba cultivatorii din zona Milisauti, jud. Suceava, apreciaza cel mai mult varza Gunma F1.
Odata cu lansarea conceptului Coolwrap, pentru promovarea produselor din acest brand, Bejo Zaden a dedicat o pagina intreaga pe website-ul oficial, in care prezinta retete variate ce se pot face numai cu varza pe tipul CoolWrap, problema masiva este ca acestea sunt numai in flamanda, dar, pentru curiosi link-ul brandului este: http://www.bejo.nl/nl/actueel/coolwrap.aspx.
Totodata, Bejo ofera si un film de prezentare, pentru cea mai buna utilizare a verzei din grupa Coolwrap (Gunma F1).
Pentru doritorii de seminte de varza Gunma F1, trebuie sa stie ca acest hibrid, datorita unei cereri foarte mari, se aduce in perioada noiembrie-decembrie, in cantitati destul de mici, in ultimii ani furnizorii semintei nereusind sa acopere decat 20% din cererea de samanta pentru acest hibrid.
Lettage este un alt brand introdus de Bejo ce are lagatura cu hibrizii de varza. Ideea de baza a conceptului Lettage a fost sa se produca niste hibrizi de varza gustosi, foarte dulci si crocanti, care sa inlocuiasca pe cat posibil frunzele de salata din sandwich-uri si retete de salata. Varza este mult mai crocanta si se pastreaza mai bine in timp fata de salata, avand totodata si valori nutritionale mai ridicate.
Astfel s-au creat hibrizii de varza ce apartin brandului Lettage: Tiara F1, Parel F1 si Farao F1.
2. Conceptul Kumato de la Syngenta
Kumato este rosia neagra, de dimensiuni standard (maxim 150 de grame) pe care o gasim in intervalul toamna – primavara in supermarket-urile din Romania. Kumato este un cultivar originar din Spania patentat de Syngenta. Rosiile Kumato se diferentiaza de celelalte tomate, prin culoare, dar mai ales prin gustul deosebit, mult mai dulce decat al tomatelor standard. Tomatele Kumato contin mai multa fructoza decat rosiile conventionale.
Pentru cei ce sunt interesati de cultivarea acestei varietati, trebuie sa anuntam ca samanta nu se distribuie la liber. Compania Syngenta a anuntat clar ca rosia Kumato face parte dintr-un plan nou Syngenta ce presupune ca fermierii sa fie atent verificati si aprobati de companie pentru a putea obtine semintele necesare cultivarii acestei varietati. Au creat asadar un club al cultivatorilor unde nu poti intra decat pe baza de invitatie.
In prezent, rosiile Kumato se cultiva in tari precum Spania, Italia, Olanda, Belgia, Elvetia, Grecia, Turcia, Canada si Australia.
Vanzarea acestor rosii se face numai in supermarketurile cu care Syngenta are acorduri incheiate, si numai sub folosirea brand-ului Kumato in descrierea lor.
Rosia Kumato este un hibrid, asadar pastrarea semintelor de la rosiile cumparate din supermarketuri nu va garanteaza o planta ce va produce aceleasi fructe.
3. Brandurile Salanova, Caribbean si Mellissimo de la Rijk Zwaan
De departe, compania Rijk Zwaan este lider in ceea ce priveste campanii media, inovatii in marketing si comunicare cu clientii. Dezvoltata ca o afacere de familie, in Olanda, Rijk Zwaan a reusit sa se mentina asa pana in ziua de astazi, batandu-se cu companii de top cu foarte mare succes.
O prima campanie care mi-a atras atentia este campania Love My Salad, de la Rijk Zwaan, campanie ce a creat o platforma privind o multitudine de retete de salata, facute cu toate tipurile de salata existente, dand posibilitatea utilizatorilor de a posta propriile retete si poze cu salatele respective. Prin aceasta campanie, Rijk Zwaan isi promoveaza practic pantetele de salata si varietatile ameloriate precum salata de capatana, salata salanova, salata frisee, etc. Mai multe detalii despre proiectul Love My Salad gasiti pe site-ul http://www.lovemysalad.com/.
Proiectul Salanova este probabil cel mai popular dintre cele dezvoltate de Rijk Zwaan. Salanova este salata care produce de 3 ori mai multe frunze decat o salata normala, pastreaza un aspect proaspat pentru o perioada mai lunga de timp si este disponibila in mai multe forme si culori.
Intre varietatile Rijk Zwaan de salata tip Salanova, includem salata de capatana, salata lollo, batavia si frisee. Semintele de salata Salanova se pot aduce pe comanda la SemintePlante.ro.
Odata cu introducerea conceptului Salanova, Rijk Zwaan a introdus si conceptul de single – cut la salata, pentru desfacerea frunzelor dintr-o singura taiere. In video-ul de mai jos aveti prezentarea a ceea ce inseamna salata Salanova si conceptul single – cut.
Brandul Caribbean este un alt patent al celor de la Rijk Zwaan, ce a constat in dezvoltarea unor hibrizi de pepene galben cu calitati deosebite. Asadar, conform site-ului Rijk Zwaan, producatorul a observat tendinta de scadere a interesului consumatorilor pentru pepenii galbeni de tip Cantalup pe piata mondiala, si plecand de la acest fapt au pus bazele unui proiect de dezvoltare a unor hibrizi care sa multumeasca consumatorul.
Pepenii galbeni pe tipul Caribbean au fost astfel obtinuti, pepeni ce ofera imbunatatiri in 3 planuri: gust deosebit, mult imbunatatit fata de cantalupii standard, aspect comercial extraordinar prin textura cojii si uniformitate si 5-10% mai multa pulpa pe fruct, fata de cantalupii standard.
Pe langa cele mentionate mai sus, pepenii galbeni Caribbean sunt foarte uniformi (toate fructele au aceeasi forma si marime) si au o viata de raft excelenta, pastrandu-si aspectul o perioada foarte lunga de timp (nu fac pete pe coaja).
Seminte de pepene galben din gama Caribbean se gasesc si in Romania insa pretul acestora poate pune un cultivator pe ganduri inainte de a-l achizitiona (pe site-ul SemintePlante.ro semintele de pepene galben Caribbean Gold F1 sunt la 1563 RON/plic de 1000 seminte).
Mellissimo este un brand ce a prins foarte bine in tari precum Italia si Spania, tari in care cultivarea pepenilor galbeni pe tipul Piel de Sapo se practica pe suprafete mari. Practic, Mellissimo ofera aceleasi avantaje ca brandul Caribbean insa, daca primul se adresa pepenilor galbeni pe tip Cantalup, cel din urma se adreseaza pepenilor pe tip Piel de Sapo, oferind aceeasi calitate si uniformitate deosebita.
Bună ziua.În anul 2017 voi cultiva două ha cu pepeni Piel de sapo .In același timp ma ocup de amenajarea unei construcții foarte solide pe un al treilea hectar pentru sistemul de suspendare al pepenilor piel de sapo ca după acea sa o învelesc și să creez din ea o seră performanta pe care o voi utiliza numai pentru pepeni de acest soi.As dori sa ma puneți în legătură cu un cumpărător engros ca sa cumpere toată marfa de la mine.Cu sistemul de suspendare preconizez o producție de 360 tone la ha.Cultura se află în județul Arad.Va mulțumesc.
Buna ziua,
Incercati sa obtineti un contract cu unul din supermarket-uri. E destul de usor de facut pentru pepenele Piel De Sapo.
Succes.