Vinzi la piata, 6 idei prin care sa vinzi mai mult!

In mod normal, in piata de legume si fructe, cultivatorii ce isi desfac marfa ar trebui sa fie cei mai cautati, in detrimentul samsarilor. Asadar, acestia trebuie sa ofere consumatorilor ceea ce acestia asteapta. Cand cineva alege sa cumpere legumele si fructele din piata, o face, in principal, pentru ca doreste achizitionarea de legume si fructe romanesti, CU GUST. Asadar, in cazul in care esti producator de fructe si legume si vinzi la taraba, atunci nu trebuie sa dezamagesti consumatorul din prima, prin oferirea acelorasi variante ce le poate gasi la supermarket-uri (rosii fara gust si tari, pepeni atosi, etc.).

Seminte de gogosari, vanduti la taraba din piata

Gogosari vanduti la taraba din piata!

In articolul acesta, Gradinarul isi propune oferirea a 6 idei, prin care sa cresteti vanzarea produselor la taraba

1. Atrage privirile! Ia ochii!

Incearca sa privesti din perspectiva consumatorului. Cand se duce sa isi cumpere de imbracat, se duce la un magazin unde poate gasi atat tricouri, cat si pantaloni, bluze sau ce ii mai trebuie. De ce ar face altfel atunci cand se duce la piata?

Vei spune, normal, la piata poate alege castravetii de la o taraba si rosiile de la alta. E adevarat, dar de ce sa nu il atragi oferind diversitatea de produse pe care o vrea. Voi posta doua poze mai jos, sa vedem care dintre ele pare mai atractiva:

Taraba de legume din piata din Romania

Taraba de legume din piata din Romania

Taraba de legume moderna.

Taraba de legume moderna.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Automat ca un consumator va fii mult mai atras de o taraba frumos asezata, care ii ofera de toate, cum este poza din stanga (care nu este din Romania), decat de o taraba relativ goala, comercializand doar 3 produse pe ea. Cu siguranta ca mai este mult pana vom ajunge la nivelul altor tari, sau pana cand si pietele noastre vor arata ca pietele de pe afara, insa tot iti poti atrage clientii prin oferirea diversitatii.

Spre exemplu: esti cultivator de tomate, si te bazezi pe vanzarea rosiilor din primavara pana in toamna. Stim cu totii ca cele mai cerute tomate sunt tomatele clasice, rotunde, de culoare rosie. Cu toate astea ce ne facem atunci cand avem si clienti care vor sa cumpere tomate cherry? Sau care vor tomate galbene, sau inima de bou?.

Vei spune ca nu faci cifra din vanzarea rosiilor cherry, ca sunt foarte putin consumatori care cer asa ceva, si foarte putini care intreaba. Dar ce te costa sa cresti inca 20 de plante, pe langa ceea ce cultivi deja, de rosii cherry? Cu singuranta ca beneficii o sa ai inclusiv din prima zi de vanzare pe taraba:

- in primul rand vei atrage mai multi clienti, prin diversitatea culorilor;

- vei vinde si clientilor care vor rosii cherry si rosii normale (de obicei nu cumpara numai cherry).

Ca variante pe care le poti folosi in oferirea diversitatilor iti pot recomanda:

Seminte de rosii Rugantino F1

Seminte de tomate tip inima de bou Rugantino F1

Seminte de rosii prunisoare cherry Lucinda F1

Seminte de tomate cherry Lucinda F1

Seminte de rosii romanesti Lilagro

Seminte de rosii de camp roz Lillagro

Seminte de rosii cherry galbene Summer Sun

Seminte de tomate Cherry galbene Summer Sun

Seminte de rosii negre Black Opal

Seminte de tomate negre Black Opal

 

 

 

 

 

 

 

 2. Diversitatea produselor

Marile lanturi de magazine au castigat foarte mult de-a lungul timpului, datorita oferirii unei game foarte variate de produse. Astfel, clientul, trezindu-se intr-o gramada de produse bine organizata, pleca din magazin cu mai multe produse decat isi planificase initial.

In acest scop, incearca sa oferi o cat mai mare diversitate, pe toata perioada sezoanelor de cultura.

Ca produs nou, care cu siguranta va merge daca vinzi in pietele oraselor mari, poti incerca o diversitate de plante aromatice cat mai mare, chiar si vandute direct la ghiveci:

Seminte de planta aromatica oregano

Seminte de Oregano

Seminte de menta pentru cocktail

Seminte de Menta

Seminte de busuioc cu frunze rosii

Seminte de Busuioc Red Leaved

Seminte de leustean

Seminte de leustean

Seminte de Rosmarin

Seminte de Rosmarin

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Vino cu noutati

Inovatia si noutatea aduce, in general progres. Te-ai gandit vreodata ca, pe taraba de la piata, poti vinde si … flori. Ai o gramada de variante, si nu trebuie sa vinzi volume mari… Scopul principal este sa vinzi legumele din care faci profit.

Asadar, poti incerca sa vinzi zambile sau lalele la ghiveci, tehnica de fortare nu este una chiar complicata (link: fortarea bulbilor de toamna), iar rezultatul este, intotdeauna deosebit.

Zambile in ghiveci

Zambile in ghiveci

De asemenea, poti incerca si oferirea de panselute la ghiveci, primule sau petunii.

 

4. Calitatea, pe primul loc

Nu uita niciodata regula care ii face pe oameni sa vina la piata. Toti doresc produse de calitate, deci, indiferent ce faci, nu distruge calitatea produselor tale. Incearca, pe cat posibil alegerea varietatilor care au si gust, pe langa aspect comercial.

Astfel, pentru a castiga inimile si increderea consumatorilor si clientilor tai, da-le legume cu gust.

Ca sfat, la tomate, pentru cultura de rosii rotunde, clasice, pe tip beef, recomand doi hibrizi excelenti, cu gust foarte apropiat de rosia romaneasca, hibrizi ce impaca atat cultivatorul (care vrea productii mari, rezistente la boli, aspect comercial), cat si consumatorul (care vrea gust deosebit). Acesti hibrizi sunt: Optima F1 si Big Beef F1.

De asemenea, soiurile si hibrizii de tomate prezentati mai sus sunt toate variante cu gust, ce nu au cum sa nemultumeasca pe nimeni.

Esti cultivator de pepeni? Atunci poti vinde cu succes pepenele Bedouin F1! Acesta este, mai mult ca sigur, cel mai gustos pepene din Romania la ora actuala. De asemenea, ofera si una din cele mai bune timpurietati iar coaja are numai 1,3 cm grosime.

Aspectul exterior poate face insa consumatorul sa dea inapoi la alegerea acestui hibrid. Coaja nu este exact ca pepenii cu care consumatorii din Romania s-au obisnuit.

Seminte de pepene verde Bedouin F1

5. Proceseaza

O alta idee buna de crestere a vanzarilor este procesarea legumelor si fructelor ramase nevandute. Poti face muraturi din legumele ramase, pe care sa le valorifici ulterior, sau gemuri, dulceturi si compoturi din fructe.

6. Vorbeste frumos cu clientii!

Asadar, vorbeste cu oamenii, explica-le cum au fost crescute, cum au fost fertilizate. Explica pe cat posibil toate informatiile pe care acestia le vor.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>